Poslovni model

Zakaj je pomemben poslovni model?

Poslovni model je glavni podporni temelj vsake uspešne poslovne ideje, a se na žalost večina mladih ali neizkušenih podjetnikov ne zaveda njegovega pomena. Nobena poslovna ideja, pa naj bo še tako dobra, ne bo prerasla v uspešno poslovno zgodbo, če je ne boste natančno analizirali v poslovnem modelu.

Kako torej ustvariti poslovni model? Najprej morate sami pri sebi določiti, kaj je vrednost, ki jo vaše podjetje ponuja (storitev, produkt ?) in komu jo ponuja (kdo je vaša ciljna skupina?). Ko boste vedeli, kdo je vaša ciljna skupina, boste lažje opredelili tudi nadaljnje prodajne kanale; je to telefonska prodaja, internetno oglaševanje, fizične in/ali spletne trgovine, B2B (business to business), ali nekaj povsem drugega?

Raziščite dejansko stanje na trgu in vašo konkurenco: kaj oni ponujajo, za kakšno ceno in kako ste lahko vi boljši? Zakaj bi se vaša potencialna stranka odločila za vas in ne za konkurenčno podjetje? Katero dodano vrednost ji lahko vi ponudite? Če sami ne znate postaviti cene za vašo storitev ali produkt, je pregled konkurence in njihov cen nujen, saj si ne želite, da bi na koncu delali izrazito pod ali nad povprečno ceno, razen seveda, če imate zato utemeljene razloge. Cena je običajno tisti glavni dejavnik, ki vpliva na kupca in posledično tudi na vaš dobiček, zato jo temeljito preučite, saj se vam bo taka podrobna analiza obrestovala tudi na drugih segmentih poslovanja.

Mladim in neizkušenim podjetjem se pogosto zgodi to, da v želji, da bi bili še bolj konkurenčni, prodajajo izdelke in storitve pod dejansko vrednostjo, s čimer pa na trgu ne preživijo dolgo časa, kaj šele, da bi si s tem omogočili kakršnokoli možnost rasti in širjenja podjetja. Zato naj poslovni model tudi vključuje plan rasti podjetja (realne in želene možnosti) ter seveda natančen finančni plan, v katerem boste natančno opredelili vse stroške, ki bodo vplivali na optimalno poslovanje. Pri tem nikar ne pozabite upoštevati stroškov oglaševanja, ki se jim mnogi na začetku izognejo z izgovorom, rekoč da bodo oglaševali, ko jim podjetje »zalaufa«. To je klasična začetniška napaka, ki se ji morate obvezno izogniti, če se želite uspešno podati na poslovno pot.

Na koncu pa ne pozabite na zgodbo. Zgodba, ki stoji za vašo idejo morda res uvodni prispevek, ki ga bo vključeval vaš poslovni model, je pa gotovo nekaj, kar bistveno vpliva na končno odločitev vašega kupca.

Še zmeraj menite, da je poslovni model nepomemben?

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *