Nakupovanje je bolezen

Kmečki turizem osvaja Italijane

Milijon domačih in tujih turistov si je za počitnice izbralo katero od 11.500 turističnih kmetij v Italiji, kjer so lahko vsaj nekaj dni preživeli bližje naravi, uživali v podeželski hrani, se sprostili od mestnega vrveža in se prepustili športnemu načinu življenja. V povprečju so počitnikovali pet dni, med gosti je bilo 25 odstotkov tujih turistov. Medtem ko imajo na 9200 kmetijah tudi ležišča, jih devetsto ponuja še možnost kampiranja, 1550 pa jahanje konj. Samo 15. avgusta, ki je eden največjih praznikov naših sosedov in ko mesta ostanejo povsem prazna, so pri združenju italijanskih kmetovalcev in turistični zvezi poročali o več kot 300.000 obiskovalcih, ki so kosili na podeželju. V letošnjem poletju so opazili povečanje domačih gostov za 20 odstotkov. Več kot polovica gostov kmečkega turizma je mlajša od petintrideset let, za dopustovanje na podeželju pa se je večina odločila zaradi okolja in kakovosti hrane. Potrošniki so vse bolj pozorni, kaj dajo v usta in kako preživijo svoj prosti čas. Na počitnicah na turističnih kmetijah se največ sprehajajo, hodijo na izlete, se ukvarjajo s športom, poleg tega se želijo spoznati s kmečkim načinom življenja. Pri kmečkem turizmu velja geslo – »naredi sam« – tudi pri rezervaciji. Ljudje pokličejo na kmetijo, pri čemer na več kot polovici kmetij od Piemonta do Sicilije govorijo angleško ali francosko. Polovica jih dovoljuje počitnikovanje štirinožcem, petina ponuja izobraževanje, 70 odstotkov športne dejavnosti, 46 vodene oglede, 20 pa bankete z ekološko pridelano hrano. Pri kmečkem turizmu gost ne vidi samo tistega, kar dobi na mizo, temveč tudi kako, kaj raste in kako je pripravljeno, piše La Stampa.

Nakupovanje je bolezen

Strokovnjaki nepremišljeno nakupovanje oziroma shoppingmanijo štejejo za bolezen, ki se širi v vseh industrializiranih državah in je ne gre podcenjevati, saj je prav tako razlog za skrb kot odvisnost od alkohola ali cigaret. Najbolj »oboleli« so potrošniki v anglosaksonskih državah, kjer za nakupovalno mrzlico v povprečju trpi desetina odraslih in drsi v vse večje zadolževanje. Po pisanju Corriere della Sera je pojav vse bolj razširjen tudi v Italiji, na Škotskem in v Španiji. Po nedavni ameriški raziskavi 50 odstotkov najstnic med 14. in 18. letom že kaže nekatere simptome omenjene potrošniške bolezni. Žrtve nezadržnega tekanja po trgovinah so dobro preskrbljene ženske, mlajše od štirideset let. Nekatere med njimi so si zaradi vse večjih dolgov vzele tudi življenje. Strokovnjaki z britanskega inštituta za psihiatrijo pravijo, da gre pri shoppingmaniji tako kot pri vseh obsesivnih motnjah za nizko samospoštovanje, ljudje, ki preveč trošijo, trpijo za osamljenostjo, so depresivni, svoje notranje bolečine pa želijo ublažiti s čezmernim zapravljanjem denarja.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *