Kreatin monohidrat pomaga pri učinkoviti vadbi

Športna prehrana in športni prehranski dodatki so bili dolgo zgolj v domeni profesionalnih športnikov oziroma tekmovalcev, ki so se zavedali, da je mogoče na rezultate pomembno vplivati ne le s treningom, temveč tudi s prehrano oziroma s tem, da telo oskrbimo s substancami, ki jih to potrebuje za večjo učinkovitost. Govorimo seveda o dovoljenih dodatkih, ki so danes na voljo tudi za ljubiteljske športnike, saj tudi tem pomagajo, da je njihovo športno udejstvovanje učinkovitejše, poleg tega pa zaradi njih telo tudi sicer deluje bolje.

Med dodatki, ki jih lahko kupite tako v lekarnah kot drogerijah in prodajalnah s športno prehrano, je eden najbolj priljubljenih kretin monohidrat, ki vpliva tako na samo športno udejstvovanje kot tudi na obdobje okrevanja po njem.

Zakaj športniki uživajo kreatin monohidrat?

Kreatin prinaša izboljšanje napredka v množici športov, pri katerih sta pomembna ali moč ali hitrost, torej si lahko z njim pomagamo tako rekoč v vsaki športni panogi. Glede na to, da omenjamo moč in hitrost, je seveda povsem jasno, da kreatin monohidrat vpliva predvsem na mišice. Res je – večina se ga nahaja prav v mišicah, še zlasti v tistih, ki jim pravimo tako imenovane hitre mišice. Pri ljudeh, ki imajo teh hitrih mišičnih vlaken največ, je tudi najbolj učinkovit in najhitreje vodi v napredek.

Kako se v praksi pokaže njegovo delovanje? Ob jemanju tega prehranskega dodatka opazimo, da imamo več energije za intenzivno vadbo, na primer za tek ali dvigovanje uteži, hitreje prihaja do rasti mišic, prav tako pa je tudi regeneracija po vadbi pospešena – in to pomeni, da so lahko premori med treningi krajši oziroma lahko hitreje spet treniramo.

Ima kreatin tudi vpliv na hujšanje?

Da in ne. Če smatrate za hujšanje zgolj izgubo telesne maščobe, si z njim ne velja pomagati, saj boste z njegovim uživanjem zmanjšali porabo energije iz maščobnih zalog, kar pomeni, da boste izgubljali maso počasneje. Če vam hujšanje dejansko pomeni preoblikovanje telesa, kjer želite zmanjšati odstotek telesne maščobe in hkrati poskbeti za povečano mišično maso, kar vam bo dalo vitko, a mišičasto športno postavo, potem pa je kreatin monohidrat zagotovo dodatek, po katerem velja poseči.

Druge vrste uporabe

S kreatinom si pomagajo tudi v medicini, kjer se uporablja pri terapijah on boleznih mišic, na primer mišični distrofiji, prav tako pa se lahko uporablja pri sladkornih bolnikih ter bolnikih s srčno žilnimi boleznimi. Priporoča se tudi veganom in vegetarijancem, ki zaradi neuživanja mesa ne dobijo v telo dovolj kreatina po naravni poti – in pri njih je za doseganje večje mišične mase torej še bolj pomemben.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *