Ergonomsko oblikovana pisarna

Splošno gledano lahko rečemo, da dandanes sodobni človek presedi več kot 8 ur na dan. Položaj sedenja je eden od najpogostejših položajev v pisarnah. Posledica prekomernega sedenja se lahko odražajo v prekomerni obremenitvi skupine mišic in posredno tudi hrbtenice posameznika, to pa občutno zniža kakovost in delovno storilnost. Da bi se tej situaciji izognili mora biti delovno okolje čim bolj prilagojeno tistemu ki ga bo uporabljal. Za izbiro pravilne pisarniške opreme je potrebno upoštevati merila in zakonitosti ergonomije, ki jih predlaga stroka.

Nekaj parametrov, na katere je treba biti previden pri izbiri ergonomsko oblikovanih stolov, te pa se nanašajo na sedalni del stola, na naslon za hrbet, naslon za roke in podvozje stola.

Pisarniški stoli morajo biti pri sedalnem delu nastavljivi po globini, širini, naklonu in pa višini sedežne podlage. Seveda pa je najbolj idealno, če si lahko sami uravnavamo nagibe pisarniškega stola. Naslon za hrbet mora biti oblikovan tako, da ustrezno podpre hrbtenico,še posebej na spodnjem in ledvenem delu hrbtenice. Pri naslonu za roke je dobro, če je ta nastavljiv po višini, saj mora ta zagotavljati podporo za roke in zgornjemu delu telesa, ne sme pa ovirati prostega gibanja rok. Podvozje stola mora uporabnikom omogočati enostavno in varno premikanje na kratke razdalje, prav tako mora biti dovolj statičen in pa gibljiv da omogoča vrtenje brez naprezanja hrbtenice.

Pri izdelavi pisalne mize moramo biti iz ergonomskega vidika paziti predvsem na material, ki ga bomo uporabili, saj ta mora biti topel, ne sme odsevati svetlobe ipd. Miza mora biti prav tako dovolj velika za odlaganje pisalnih pripomočkov, vse mora biti v dosegu rok. Miza mora biti tudi primerno visoka , najboljša je višina med 72 in 75 cm.

Ko izbiramo novo pisarniško opremo je pomembno posvetiti tudi nekaj pozornosti ergonomskim načelom, saj nam lahko ergonomsko oblikovano pisarniško okolje poveča produktivnost, pozitivno vpliva na psiho in fizično delovanje človeka in nam prihrani marsikakšno bolečino.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *